Ett av mina egna träningspass!

| 26 juli, 2015 FullSizeRender

Tänkte kort slänga in ett av mina egna pass om några undrar om jag tränar något själv:)

Just nu kör jag en period med mer fokus på hypertrofi. Med andra ord mestadels består denna period av högre reps, kortare vila och fokus på så bra kontakt med de muskler jag tränar. Någon som väldigt många helt missar när de tränar för volym.

Dock så börjar jag varje pass med en komplex basövning där jag stegrar upp till en tung singel.

Temat är annars : pre exhaust metoden.
Jag tröttar ut muskeln med en isolerad övning för att sedan direkt gå på med en mer komplex övning.

 

Igår: Axlar och Triceps
A stående press
jobba upp till en tung singel på 15 min
Tyngsta ettan: 80kg
(Mellan varje set = arbete ca 10s baksida axlar med gummiband, olika variationer)

 

B1 axellyft sittande pron 4×8-12 tempo 2020 v 10s
7-8kg

B2 sittande press bakom nacken 80% av ROM (låser ej ut) 4×8-12 tempo 3010 v 90s
40kg

(Mellan varje set = arbete ca 10s baksida axlar med gummiband, olika variationer)

 

C1 axellyft enhands framåtlutad pron 4×10 tempo 2020 v 10s
6kg

C2 sittande axelpressar hantlar olika variationer 4×10-12 tempo 3010 v 90s
Sitt lätt lutning
Sitt lätt lutning v-press
Sitt utan lutning 2/3 reps

(Mellan varje set = arbete ca 10s baksida axlar med gummiband, olika variationer)

 

D1 tric ext hantlar liggande 3-4×8-12 tempo 3010 v 10s
15

D2 smal Hantelpress liggande stopp 3-4×8-12 tempo 21X0 v 90s

(Mellan varje set = arbete ca 10s baksida axlar med gummiband, olika variationer)

FullSizeRender

 

/Coach A


Diskutera artikeln

comments powered by Disqus